Çöp Toplama Taşıtı Nedir?

Çöp kamyonlarını hepimiz biliriz. Çocukların en sevdiği oyuncaktır. Çöp kamyonları aynı zamanda yaşadığımız şehrin, mahallenin temizliğini sağlayan çok önemli bir belediye enstrümanıdır. Bu belediye enstrümanı aslen bir araç üstü ekipmandır. Yani kamyon üzerine monte edilen bir hidrolik makinadan ibarettir.

Çöp kamyonunu çöp kamyonu yapan, kamyon üzerine monte edilen hidrolik sıkıştırmalı çöp kasasısıdır. Biz ŞAHLAN olarak bu üstyapıya kısacası ÇTT; yani çöp toplama taşıtı diyoruz. Çöp toplama taşıtları şu isimlerle de piyasada yer almaktadır:

  • Hidrolik sıkıştırmalı çöp kasası
  • Çöp kasası
  • Arkadan yüklemeli çöp kasası
  • Çöp kamyon kasası
  • Çöp toplama kasası
  • Hidrolik sıkıştırmalı çöp kamyonu

Çöp toplama taşıtları monte edilecekleri kamyon ile mükemmel bir uyum içerisinde çalışmalı, operatöre çalışma kolaylığı sunmalı, az enerji tüketmelidir. Bunun yanında istenilen pek çok opsiyonel ve standart özelliği en uygun şekilde karşılamalıdır.

En iyi çöp toplama taşıtı en çok çöpü en hızlı şekilde en az enerji ile yükleyen çöp toplama taşıtıdır.

Türkiye'de ve bölgemizde arkadan yüklemeli çöp toplama taşıtları çok yaygındır. Öyle ki yandan yüklemeli çöp toplama taşıtları veya önden yüklemeli çöp toplama taşıtları Türkiye'de ve bölgemizde ya hiç görülmez ya da çok nadirdir. Bu sebeple bu yazı yalnızca arkadan yüklemeli çöp toplama taşıtlarını konu almaktadır.

Çöp toplama taşıtları 4 ana grupta incelenir:

1) Kamyon


Isuzu, Mercedes, Hino vb. tüm kamyonlar bir çöp kamyonu olabilir. (Aslında bir traktör bile çöp toplama taşıtı olabilir! detaylı bilgi için bize ulaşın!) Şahlan olarak her türlü kamyon şasesine uygun çöp kamyonu üst yapısı tasarlayıp üretebiliyoruz. Çöp kamyonu üstyapısı için en ideal kamyonlar her zaman faydalı yük aralıkları ile ilgilidir. Yani aks aralığındaki boşluk çöp toplama taşıtının gövdesini içereceği için bu uzunluk çöp toplama taşıtının hacmini belirleyen en önemli etkendir. Bunun yanında kamyonun yük taşıma kapasitesi de bu hacimle doğru orantılı olmalıdır. Bazı kamyonlarda kabin o kadar geridedir ki faydalı yük taşıma şase mesafesini çok kısaltmakta ve çöp toplama taşıtı üstyapısı için elverişli olmamaktadır. Bu gibi durumlara mahal vermemek için müşterilerimizin kamyon seçiminden önce mutlaka bizimle iletişime geçmelerini önermekteyiz.

2) Gövde


Çöp toplama operasyonu boyunca sıkışmış çöpün bir sokaktan diğer sokağa gitmesi gerekir. Üstelik yolculuğu boyunca çöp miktarı sürekli artacaktır! Bu işlemi gerçekleştirebilmek için çöp suyuna, çöp asidine dayanıklı, çöpü sıkışmış olarak tutabilecek çok güçlü bir perdeye sahip bir gövdeye ihtiyaç vardır. Şahlan olarak çöp toplama taşıtlarımızdaki gövdeye büyük önem vermekteyiz. Alt şaseye bağlantısı, özel kızak yapısı, özel perde tasarımı ve alt gövdenin rakiplerine göre %40 daha kalın olması sebebi ile en uzun ömürlü üstyapıları imal etmekteyiz. Gövdenin bir diğer önemli görevi de çöpün boşaltım sahasına dökülmesidir. İmal edildiği hacme göre 18-20 tona varabilen bir kütledeki sıkışmış çöpü boşaltmak için güçlü bir hidrolik sisteme ihtiyaç vardır. Hem güçlü, hem de operatör güvenliğini düşünen tasarımı ile Şahlan markalı çöp toplama taşıtları müşterilerimizin tercihidir.

3) Bunker (Arka Kapak)


Çöp konteynerinden atılan çöpü sıkıştırarak gövdeye aktaran bu kısım çöp toplama taşıtlarının en önemli parçasıdır. Gövde ile etkileşimli çalışarak sıkışmamış çöpü uygun basınç değerlerine çıkana dek sıkıştıran bu yapı aşınma plakaları, hidrolik silindir, tesisatlar ve pek çok sofistike ekipmanlar ile doludur. Bunkerin hacmi, sıkıştırmanın hızı, ekipmanların kalitesi çöp toplama taşıtının niteliğini doğrudan etkileyen unsurlardır. Bunker, çöp toplama taşıtlarında en çok bakım isteyen parçasıdır. Bu sebeple Şahlan diğer tüm rakiplerinden farklı olarak kendine ait ve patentli bir tasarımı kullanarak müşterilerine kolaylıklar sağlamaktadır. Ayrıntılı bilgi için bizimle iletişim kurunuz.

4) Konteyner Kaldırma Mekanizması


Bu mekanizma çöp toplama taşıtının iştahlı midesine çöpü taşıyan güçlü kolllardır. Bu kolların EN840 Avrupa normlarındaki konteynerlerin tamamını kaldırması genel olarak istense de her ülkenin kendine ait çöp toplama alışkanlıkları ve özel konteyner ölçüleri sebebi ile değişkenlik arzeder. Tasarım süreçlerinde en çok revize gören bölüm konteyner kaldırma mekanizmasıdır.Bu mekanizma konteyneri tam doğru noktada almalı, hızlı bir şekilde kavramalı, doğru bir şekilde çöpün tamamını doğru noktada boşaltmalıdır. Ayrıca konteyneri tekrar tam doğru noktaya bırakmalıdır. Kulağa basit gelse de bu mekanizmanın aracın yüksekliğine ve hatta yol eğimine bağlı olması sebebi ile bu mekanizma her zaman çöp toplama taşıtının kalitesini belirten en önemli unsur olmuştur. Şahlan olarak tasarım süreçlerimizin tamamında olduğu gibi konteyner kaldırma mekanizması tasarımlarında da müşterilerimiz ile birlikte çalışmaktayız. Kendi standartlarımızı müşteriye dayatmayız; müşterinin ihtiyaçlarını kendi standardımız olarak belirleriz.

Not: Bu yazıyı kopyalamak rakibimiz bile olsanız serbesttir: Bilginin özgürce ve hiç bir kısıtlamaya maruz kalmadan yayılması gerekliliğine inanan bir şirketiz.

Yorumlar
* Bu e-posta internet sitesinde yayınlanmayacaktır.